АЖИГЛАГЧ

Монголд, Монголын хэвлэл мэдээлэлд юу болж байна?

“Эх орон” нам ба ҮШН хоёр дундаа өдөр тутмын сонинтой

Posted by Бид on 2008/01/27

“Эрэл”-ийн  Эрдэнэбат хувийн “Монголын мэдээ” сониноо худалдсан, үгүй бол сонгуулийн найз М.Энхсайхантайгаа хуваалцсан эсэхийг бүү мэд, ямар ч байсан 2000 оноос хойш ерөнхий эрхлэгчээр ажилласан Д.Сандагсүрэнгээ халж оронд нь Үндэсний шинэ намын ерөнхий нарийн бичгийн дарга Ё.Гэрэлчулууныг тохоон томилжээ.
1990-ээд оны эхний өмч хувьчлалын бужигнаан хийгээд 1995 оны “Төв Ази” банкны дампуурлын од болсон Ё.Гэрэлчулуун 2005 оноос Боловсрол, соёл, шинжлэх ухааны яамны нэрээр авсан хэдэн зуун саяын зээлийн мөнгөөр байгуулагдаж сүүлдээ зээлийн өрөндөө Голомт банкинд хураагдсан дуулддаг “Боловсрол” телевизийг удирдаж  (харамсалтай нь энэ телевиз одоо хэр хөлд олигтой орсонгүй), дараа нь ҮШН-аар дайраад энэ сонинд ирлээ. Сонгууль дөхсөн болохоор хариуцлагатай постон дээр үнэнч кадруудаа байршуулаа биз. 
Эрдэнбат, Энхсайхан хоёр 100 сая төгрөгөөр өгөлцөж авалцсан гэлцэнэ. Тендерээс тэрбум тэрбумаар унагадаг хүн сониноо ингэж зарахгүй.  Бүр том шалтгаан бий. 1998 онд Ерөнхий сайд М.Энхсайхан Б.Эрдэнэбатын  “Эрэл” компанийг 5-6 тэрбум төгрөгийн татвараас чөлөөлсөн санагдана. Аяганы хариу өдөртөө бол татвараас чөлөөлсний хариу яг 10 жилийн дараа ажээ. .
Гэхдээ Эрдэнэбат “нарийн”. Тэгэхлээр “Эх орон” нам ба ҮШН хоёр дундаа өдөр тутмын сонинтой болсон байх нь хамгийн магадлалтай. 
Хэвлэл мэдээлийнхний таамагласнаар, тус сонин урьд нь Энхбаярын талд ерөнхийдөө байсан бол одоо ийнхүү түүний лагерьт бүрмөсөн шилжлээ. (Энэ лагерьт “Зууны мэдээ”, “Өглөөний сонин”, “Өнөөдрийн  Монгол”, “Улаанбаатар таймс” зэрэг өдөр тутмын сонинууд, бас хамгийн том хоёр “шар” сонин  Сэрүүлэг”, “Хүмүүс” лав багтаж байгаа)
Гэтэл сонин юм болов. Гэрэлсайхан ажлаа дөнгөж авч байхад буюу 2008 оны нэгдүгээр сарын 18-ны дугаарт Эрдэнэбатын Эгийн голын УЦС-ыг  ээлжит удаагаа нэхсэн өгүүлэл нийтлэгдэж “Ойрмогхон Ерєнхийлєгчийн телевизээр Эгийн гол дээр УЦС барих хэрэггvй гэсэн нэвтрvvлгийг гурав дахин давтан vзvvлэв. Мєн Ерєнхийлєгчийн сонин бас л иймэрхvv утгатай нийтлэл хєврvvллээ… Энэ ч нэг юм болохын дохио доо хэмээн ярилцаж асан хvмvvсийн таавар зєрсєнгvй. Эгийн гол дээр баригдах УЦС-ын тєсєл зогсчээ. Гэхдээ бvр ч биш тvр зогсоолоо гэсэн байна. Учир нь энэ тєсєл УИХ-аар батлагдаад, Ерєнхийлєгчийн толгойлдог Vндэсний аюулгvй байдлын зєвлєлєєр дэмжигдээд, Ерєнхий сайд нь Хятадад очоод гар хєлийн vсгээ зуралцчихсан эд шvv дээ. Одоо яахав дээ манайхан ёс жудаг гэдгийг мэдэхээ больсон юм чинь, нєгєє за гэвэл ёогvй шvv гээд байсан vгнээсээ буцах тєлєвтэй байгаа бололтой. Бас тэгээд жаахан ичсэн vv, яасан тvр хойшлууллаа гэсэн vгийг хавчуулжээ… Харих одоо Ерєнхийлєгчийн телевиз Ерєнхий сайд байсан, энэ гэрээг vзэглэсэн М.Энхболдын тухай, тvvнийг хаана явна, тэнд хар муу юм дагалдаж явдаг тухай доодос болоод дундчуулын ухаан тархинд зориулсан бас нэгэн єгєєшийг тун ойрмогхноос цацах боллоо. Мєн Ерєнхийлєгчийн сонинууд ч тvvнийг єлгєж аван гєвєх болсон нь ирэх бас нэгэн нvргээний тvрvvчийн чимээ гэлтэй харагдаж байна…” гэхчлэн авч өгчээ.
Энэ сэтгүүлч хэрэгт орох вий дээ…
 

Сэтгэгдэл бичих

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: